lördag 1 oktober 2011

Lördagstankar

Nu har jag alldeles straxt avklarat två tredjedelar av kursen. Tiden går fort då man har roligt :-) En reflektion som jag gjort kring själva kursen och som jag vill dela med mig till er är, förutom att jag tycker att kursupplägget är intressant, pedagogiskt och väl planerat, att de lärare som ingår i kursen är pedagogiskt skickliga i att konstruktivt lyfta studenter i våra genomförda uppgifter. De har genom sina kommentarer dels bekräftat mig, dels tillfört mig ny fakta och en ny infallsvinkel till min text och samtidigt stimulerat mig till att vilja fortsätta att vara "hungrig" på att vilja gå vidare i kursen och lära mig mer och mer och mer och ..... Som den pedagog jag är vet jag att det är en konst att ge konstruktiva kommentarer till studenter som på en och samma gång bekräftar,tillför ny kunskap, lyfter studenten och stimulerar till vidare studier. Vad anser ni andra i kursen? Delar ni mina erfarenheter? Hur tänker ni kring att ge feedback till studenter? Vilka erfarenheter har ni kring detta? Framförallt, hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar