onsdag 16 november 2011

Att nyttja kurskamrater

Vilka fantastiska tips vi får av varandras bloggar!!! Dom är ju som en kurs i sig :-) Vissa bloggar är naturligtvis mer informativa och inspirerande än andra. Ett exempel på en informativa och inspirerande blogg är Peter Ellwes blogg (se "Ellwe.se"). Vill ni lära er något nytt och samtidigt bli inspirerade? JA, då är mitt hetaste tips att gå in på Ellwes sajt. Exempelvis så fick jag idag lära mig om TEDuducation: TEDucation är en videosajt som enligt Ellwe innehåller inspirerande och engagerande föreläsningar. TEDucation innehåller cirka 50 föreläsningar på mellan 4-20 minuter. Temat är utbildning, inspiration och pedagogik. Sajten är naturligtvis skapad för att spridas och delas, vilket jag genom Ellwe hjälper till med nu. Prova får ni se, ni har inget att förlora :-) Har ni några andra förslag på användbara sajter liknande TEDucation som ni vill dela med er? // en inspirerad Margareta

3 kommentarer:

  1. Instämmer! Att läsa kursdeltagarnas bloggar är superb fortbildning.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än hålla med (Synd bara att dygnet inte har mer än 24 timmar.). TED-talks är ofta mycket intressanta. Just nu har jag inte något liknande att informera om, men jag ska leta.

    SvaraRadera
  3. Tack för trevliga kommentarer!
    Jag håller med Mari angående önskan om mer timmar i ett dygn ... då kanske man skulle hinna med lite andra trevlighet också :-)

    SvaraRadera